lördag 26 april 2008

Mycket hund blir det...

Klockan nio styrde jag min kosa medelst cykel till brukshundsklubben i morse för att vara kökshandräckning. Kände mig hyfsat utvilad faktiskt. Den extra timmens sömn gjorde gott. Dock var det oerhört jobbigt att cykla de 7 km till klubben. Jag är verkligen i alldeles förskräckligt dålig form.
Hela förmiddagen langade jag mazariner och kaffe över disk, skalade potatis och pratade hund. Det var hemskt trevligt och kändes inte alls som någon uppoffring. Dessutom så fick jag muffsig köttfärslimpa med svampsås till lunch.
När jag var ute och parkerade tallriken i diskmaskinen såg jag genom fönstret att Trouble lufsade runt i rastgården och förstod att Maken inte heller var så långt borta. De hade kommit för att ta mig på promenad. Vi rastade oss i makligt tempo i skogen i nästan en timme, vilade vid utedagisets vindskydd och småpratade hund. Sedan gick vi tillbaka för att vara i tid till agility kursen. Maken visade mig lite av vad de lärt sig de senaste gångerna innan han tog sin nackspärr med sig hem och lämnade mig och Trouble att förlusta oss på hinder och i tunnlar.
Det börjar bli avancerade grejer! Idag så fick vi träna kontaktfält, raksträcka och slalom innan vi sedan fick hoppa en bana med 13 hinder, inklusive ett högt balanshinder. Men det gick över förväntan! Trouble, som helre springer under än hoppar över hindrena under övning, hoppade alldeles utmärkt och tyckte bara att däcket var lite läskigt.
Jag tog bilen hem med hunden, eftersom Maken cyklat hem. Nu sitter jag här och är alldeles slut, både i huvudet och i benen av att ha sprungit runt banan. Hunden ligger nere i trädgården och sover, alldeles utmattad. Solen skiner och alla träden håller på att slå ut. Jag borde gå och fixa med trädgårdsmöblerna... Men jag orkar inte just nu... Kanske borde laga mat också...
Det har varit en BRA dag.

2 kommentarer:

Berander sa...

Mäh.. "hemskt trevligt"?!? Och du ska vara språklärare??? ;)

LottaN sa...

Ja inte bara det! Jag hittade en avstavning också! "agility kursen" Hu!