måndag 28 april 2008

Mååååndag

Jaha.Nationella prov.Det var en himla tur att jag var lite kycklingmamma och åkte ner till provlokalen i alla fall, för Öistain var var ensam vakt och det visade sig att det fattades 20 prov (och 13 elever) och med 600 meter till skolan och 5 minuter till provets början var det lite oroligt... Jag hastade... I receptionen stod fem av mina elever och undrade var jag var!
-Spring! sa jag och slet åt mig extra prov och sprang tillbaka till Aluhästen.
-Öh, sa de, och lunkade så småningom mot utgången.
Åh, vad föråååånade de blev när jag stod och tog emot dem i ingången och delade ut prov och platser, utan att ens vara anfådd!
-Öh...hur kom du hit så fort?
-Genom att skynda mig, sa jag ironiskt.
För att vara den stressade generationen är de flesta oerhört dåliga på att skynda sig!

Jag fick massor av post idag!!! Brev från Ungdomsstyrelsen med en publikation om hur man gör möten roliga. (Har inte läst den än, men den såg lovande ut... Det är väl bäst att jag fortsätter att vara pogramrådsansvarig nästa år då.) Kostade 50 spänn, men typisk braatthagrej. Dessutom fick jag avi från GetOut. Jipeee! Ny scoutskjorta! En kortärmad, det enda scoutplagget jag inte fick när jag vann tävlingen i somras. Dessutom äntligen en skjorta till Prinsessan, en XXS dam. Satt som smäcken, både hennes och min. Jag ska inte växa mer i min, medan hennes tillåter någon tillväxt.

I paketet fanns även en bok med programpassaktiviteter om fördomar och diskriminering. Förbaskat pedagogiskt och bra, man blir så jäkla inspirerad att man nästan går sönder. Och medförfattare är naturligvis min idol Kasper Burns. Jag är lite kär i henne tror jag, men där har man nog ingen chans... Halva scoutsverige är nog intresserade... Lånade dessutom de nya publikationerna från Rådet, inspriationsböcker från Jingii. Så hiimla bra! Idag kan jag tänka mig att vara scoutledare på heltid.

Allt för att slippa rätta prov...

Inga kommentarer: