söndag 17 augusti 2008

Flashback

Min kära SysterYster tipsade mig om forumet på skvallersajten Flashback, där man enligt henne får reda på det mesta om det mesta. Nyfikenheten tog överhanden när varesig lokaltidningen eller Aftonbladet kunde avslöja om det var någon av mina elevers småsyskon och jag bestämde mig för att kika lite.

Ibland blir man ganska mörkrädd av hur vissa människor tänker: En nollåtta som uppenbarligen inte vet att i resten av landet hänger kontaktledningarna över marken och ligger inte på backen och någon som tycker att de har ju ett barn till och flera som tycker att ja, föräldrar som inte kan hålla reda på sina ungar...

Tragiskt.

1 kommentar:

Berander sa...

Så nu vet du vem det var? Om inte så slå mig en signal. Fast jag fick veta per djungeltrumma.

I vanlig ordning när unga människor går bort, och i synnerhet när det sker genom olyckor pga ovetskap, tanklöshet eller ren dumhet, är det oerhört tragiskt.