onsdag 20 augusti 2008

Flygande start

Japp, så var vi i gång. Efter en dryg vecka av massiv övertid (som vi nog kan se oss i månen efter ersättning för, eftersom vi inte kommit överens om det innan...) gick ettornas mottagningsdag av stapeln igår. Alla log sina soligaste leenden, hade sina namnskyltar på och lotsade nästan 600 elever genom datorinloggning, bibliotekskort och anhörigregister. De bjöds på peppföreläsning av Tina Thörner och långbordslunch med trubadurunderhållning. Dagen var enligt alla (hittills) mycket lyckad.
Tänkte nästan sjukskrivit mig idag, för energireserven var låååg. Men gick hit och höll, med eminent stöd av kollegor, i Samhällsprogrammets lärakännavarandra-aktivitet, där 250 samhällselever poängjaktade mest bilder pga av ett kryphål i reglerna. Har dock en bakelse i kylen, framburen efter tävlingen av en förutseende etta, som blev utan pris, men ville bädda väl för nästa år. Har dock inte mycket röst kvar.
-Här sitter den äppelkäcka, sa den rödlätte Kina-kollegan.
-Hur tänker min herre förolämpa mig vidare, svarade jag trött över min kaffekopp.
-Kajsa Kavat, var det väl.
Äppelkäck för mig är definitivt inte en komplimang... Men jag har insett att idag har jag varit äppelkäck, så där lustig och energisk och glad som jag blir när jag egentligen inte har energi över. Uppropet i min klass gick i klämkäckhetens tecken, och det var verkligen jätteroligt att träffa dem igen. Och alla var där! Mer eller mindre taggade inför året.
Jag hade två lektioner idag: En på engelska med nya ettan. Quiz och skrivuppgift som ska tas hem och läsas NU! Och en minimalt förberedd lektion med min klass. Vi gjorde en "kugghjulsuppstart" och hemuppgiften blev att SMSa mig en sammanfattning av sommaren. Mobiltelefonen har gått varm, och jag har fått in en hel del nummer som jag inte hade i telefonen innan.
Glömde dock att fixa First Class till de två nya! MÅSTE komma ihåg till i morgon!
Nej, hem och iväg till scouterna...

Inga kommentarer: