måndag 22 september 2008

En sådan där dag...

Jag vaknade och kände direkt att det blir en sådan där dag... Brösten spänner och gör ont, dator-laddaren som bor på jobbet hade förälskat sig i telefonladdaren som bor på golvet vid sängen, jag hittade inga strumpor som liknade varandra och Maken hade bara fått en timmes sömn på jobbet och var lite trulig. När jag under mina tonår arbetade på Arla serverades Polarkaka i matsalen till frukost. Men det var fortfarande mycket vanligare med limpmacka, så man fick beställa Polarkakan särskilt. Det innebar att den var nytinad och varm när man fick den, och smöret smälte vackert och glansigt. Inget annat pålägg behövdes. Jag tröstade mig den här morgonen med att återvända till barndomens smaker. Fast jag lade salami, ost och rostbiff på mackan i stället för smöret. Undrar hur många av mina kollegor som kommer till mötet jag sammankallat idag? Jag hade mardrömar om det i natt, och det var nog därför jag vaknade på fel sidan. Om jag ska behöva slåss mot draken, vill jag i alla fall att byfolket ska ta hand om hästen efteråt....

Inga kommentarer: