måndag 22 september 2008

Precis så blev det!

Njae, inte riktigt så mardrömslikt avlöpte inte min programpunkt på morgonen. En kollega sa faktiskt att det var det enda på dagen som var värt ngåt. Fast det sa han säkert bara för att vara artig.
Annars,
  • så blev jag lite putt på vissa kollegors oförmåga att använda närvaroprogrammet, eller kanske deras strålande dåliga koll på om eleverna faktiskt varit närvarande eller inte.
  • så fick jag basning för att vi försökt att uppmuntra tänkande och framgångsrika elever med en premie. Då vi inte tyckte att böcker i första hand skulle fylla något syfte, köpte vi eleverna en icke-materiell gåva: En gravid get på den Afrikanska kontinenten; en gest som blev fantastiskt uppskattad av mottagarna. Men serru, så får man inte göra, enligt kommunallagen!
  • så blev vi ytterligt nedslagna i stövelskaften då man föreläste för oss hur dååååliga vi är på att göra åtgärdsplaner, hur mycket åtgärdsplaner vi borde göra och hur utförliga de bör vara. Jaha, istället för att öka undervisningstiden bär man kanske halvera den då. Eller?
  • så blev jag yttermera förbannad på min chef. Facket funderar på att tvista i inte mindre än fyra frågor. Skandal! Och som det låter ute bland medlemmarna så har vi inget val: Tvista eller förlora ansiktet och tappa de medlemmar vi har kvar. Den lokala styrelsen består tillsvidare av undertecknad, kommunombudet, en SYV, en klarsynt man och en kontraproduktiv get. Övriga har hoppat av, pga arbetsanhopning. Jaha.
  • så har jag ont i magen, mår illa och får springa på toa hela tiden.
  • Så har jag inte fått rättat idag heller...

Inga kommentarer: