måndag 3 november 2008

Så jäkla Luther

Jag har kommit till två insikter. Inte några världsförändrande, utan mest av det konstaterande slaget. Sådär jaha, liksom.
Jag kan inte lyssna på ljudböcker utan att GÖRA något samtidigt. Detta något måste vara tillräckligt hjärndött så att jag kan lyssna, och tillräckligt avancerat för att jag inte ska kunna börja tänka på annat, som budgetkriser, varför Meryl Streep är så jävla fantastisk, varför jag lyckades slösa bort så många år på korkade karlar, varför jag inte gjort något av mitt liv eller vad jag ska laga till middag. Om jag inte har något Något, så kan jag lika gärna lyssna på Gert Fylking. Läsa med öronen är förbaskat svårt!
Det andra konstaterandet har jag redan glömt.
Just det! Det var att jag är så förnicklat trist att jag får lite maggnag om inte Något dessutom är förenad med någon praktisk nytta. Eftersom jag inte är någon hejare på att virka lovikavantar eller syr utstryrslar, så får det vara något annat... Funderar på att designa patrull-söljor till barnen på scouterna, men design kostar hjärnceller, och måste ske utanför ljudbokslyssnande. Fabrikation kan ske med. Pappersmodeller har precis rätt hjärnsläppsnivå, men är inte särskilt Luther, om jag inte bygger DJUR att ha i scoutlokalen, vilket ju faktiskt slår två flugor i en smäll. Så jag ska gå och köpa papper till Panzer (eftersom vi fortfarande inte kan bestämma oss för vilken sorts skrivare vi behöver hemma) och printa ut en uggla och en örn. Tror jag.

Inga kommentarer: