tisdag 8 december 2009

Betygssamtal och annat bös

Den tiden på terminen; Tid att knyta ihop allt och försöka sätta betyg på elevernas insatser. Idag så började jag att informera eleverna om resultaten på det nationella proven och mina åsikter om betygsläget. Hittills har det gått bra: Inga tårar och inga utbrott.

Jag fick i väg en del dokument till Svenska Scoutrådet, vilket kändes skönt eftersom jag för ett ögonblick eller tre trodde att de gått räddningslöst förlorade i cyberrymden när jag bytte dator. Men efter panikslaget letande hittade jag mappen i en gammal profil på servern och kunde kopiera dokumenten till min nya dator.

Det var svårt att komma på något gott att äta, och eftersom jag inte har fått något nytt bankkort kunde jag inte heller gå och köpa något bara sådär, så tillslut så blev det Fattiga riddare till barnen av det gamla franskbrödet som annars hade gått i komposten. Ett kryddmått ekologiskt vaniljpulver i pannkakssmeten spred en varm odör i hela huset tillsammans med kanel och smör. Till mig själv stekte jag upp lite älgskav och överbliven potatis; enkelt och gott.

Nä, nu ska jag faktiskt ta ett ordentligt grepp om verkligheten, kolla ungarnas skolmenyer och göra en matsedel för resten av veckan!

Inga kommentarer: