onsdag 2 december 2009

Friskvård



Utomordentligt trevligt väder vi har! Stråland sol och ett par minus, och det ska hålla i sig hela veckan.


Hade lite sovmorgon och bestämde mig för att ägna den åt egenvård, så jag tog Hunden på en 50 minuters promenad i det vackra. Vi njöt båda två. Han frös mindre om tassarna än jag.


På jobbet träffade jag mina Beefftreor och vi tog tillsammans en promenad i solskenet genom staden för att ägna oss åt lite kyrkogårdsromantik. I den gnistrande gnistrande frosten satte vi fotavtryck längst gångarna mellan avtrycken av fabrikörer, riksdagsmän och sjömän. I morgon ska vi skriva elegier.


Hungrig av allt solsken värmde jag min palsternackssoppa och njöt den medan jag lyssnade på den nya kaffeautomaten. Sedan konstaterade jag att min andra lektion var inställd, eftersom klassen skulle ha ett Friskis-pass. Och eftersom jag hela förra veckan tänkt att nyttja löpbandet (men inte kommit mig för) stod min träningsväska vid mitt skrivbord, så jag gjorde en stålmannen inne på arbetsrummet till kollegans stora fasa och sprang bort till hallen.


Det var kul och ganska så svettigt. Fotbollskillarna stod så nära ribbstolarna de kunde och viftade lite förläget med armar och ben, medan tjejerna visade prov på något bättre koordination, men försökte istället att bli ett med väggarna. Det var jag och Friskis-tjejen som stod i mitten och gav järnet, hon med mer grace än jag ska medges. Hu, vad det är svårt att få ihop armar och ben i bland!


Sedan gick jag och rättade de sista nationella proven! Hääääärlig känsla! Så jag trallade hem och upptäckte att jag hade 20 propoints över och lagade en salig omelett med både kassler, råstekt potatis och ost. Nu är jag mätt, glad och har ändå 3 propoint över. Och har varken pepparkakor, rödvin eller choklad hemma. (Igår var jag "tvungen" att dricka ett stort glas rödvin för att bli av med mina points!) Nu badet! Gött.

Inga kommentarer: