söndag 6 december 2009

Underställ i bambu

Sov oroligt i natt efter att ha intagit något för mycket av det röda vinet i går, men fick mig en trevlig promenix i snålblåsten med Hunden för att fika med Faster och betala för Didrikson-jackorna hon köpte åt mig. Chocken efter att ha kollat vad jackorna egentligen skulle ha kostat hade nästan lagt sig och jag bestämde mig för att inviga min Spere-jacka. Den reades ut för halva priset på en internet-shop för 1100 spänn. Det är inte helt och hållet galet att kunna köpa den, ytterligare en jacka och ett par regnbyxor för 300!

När jag kom hem fortsatte jag att adventsplocka. Nu har jag i alla fall fått upp stakarna! Det är sällsynt ostädat, men det börjar i alla fall bli jul!

Sedan kom Jul-Hundvakten och hämtade Hunden för hans provöversovning. Jag bad om ursäkt för hans jämngråa färg och den distinkta hundodör som omgav honom.
-Men det är ok! Jag hade ändå tänkt att bada honom ikväll! Jag har shampo och så.
Maken och jag såg på varandra - nästan för bra för att vara sant!
-Får jag ge honom vanlig mat och så? Det blev lite kött över på jobbet igår...
Hunden hoppade glatt in på passagerarsidan i hennes bil och vinkade inte ens åt oss när de åkte iväg för en familjemiddag hos Jul-Hundvaktens mamma och pappa. Men vi skickade med både märgbenet och sängen. Ifall han skulle sakna oss.

Sedan så tog Maken och jag en tur längst Ätran innan mörkret föll. Nu har han köpt ett underställ i bambu åt mig, så nu har jag verkligen inte någon ursäkt. Och jag behöver verkligen springa regelbundet - Nu gjorde det ont i både fot och höft igen! Tempot var bekvämt - 6.04 per km - en dryg minut saktare än vad jag sprang den rundan på regelbundet i somras. Men det är vinter och jag är inte så på just nu. Men på tisdag - DÅ ska jag springa igen!

Inga kommentarer: