söndag 11 maj 2008

Trädgårdsdax

Jädrar vad jag har jobbat idag! Och tack vare Bästis slapp jag avbryta mig och laga lunch och vara mamma. Hon kom helt enkelt hit och fixade den biten. Dessutom åkte vi tillbaka till Coop och köpte mer grejer. När jag var där i morse spenderade jag 1400 spänn och sedan ytterligare 450. Jag borde väl ha dåligt samvete för att jag bränt så mycket pengar... Men det blev fint!
Maken kom hem från den vindlösa Kitesurfing kursen och lyckades omgående ge mig dåligt samvete. Han sa inget, och jag vet att han förmodligen inte alls menade att ge mig dåligt samvete, men han var inte nöjd med att jag flyttat alla grenar, pinnar och skit som legat överallt hela vintern till garageuppfarten. Jag VET att jag borde hämtat släpet, eller kanske inte ens börjat röjet på en söndag, eftersom tippen är stängd då, men vafan ska man göra då? Flytta grenhögen från en idiotisk plats till den andra?
Sedan blev han helförbannad för jag hade använt hans midjeväska (jag HADE lagt handkassan prydligt i botten på taxiväskan. Medgives att jag inte ersatt de trehundra som jag gav till Kronprinsen när han skulle till pappa) So what? Han har ju i såfall använt min, och det var väl i så fall en bidragande orsak till att jag inte hittade den? Eller? Orkade inte ens bråka om det, så jäkla fjantigt. Så ska jag väl ha dåligt samvete för det också.
Helt slut i kroppen, slut i huvudet, trött i hjärtat. Orkar inte vara trevlig heller. Orkar definitivt inte vara spirituell och witty. Välj i så fall någon av de andra bloggarna i listan till höger.

1 kommentar:

Berander sa...

Det låter som vardag. Och sånt kan ju mörda en. Men efter ett tag märker man det inte längre eller så ha man lyckats göra ett ryck upp ur det hela och snappat lite luft.

Jag säger som Michael Jackson : -jo ar nååååt alåååån...