söndag 4 oktober 2009

Sex liter - ungefär

Hemma efter en synnerligen avslappnad helg i Farsans stuga. Jag har varit så trött, så trött, så trött, att man börjar tro att det är något fullständigt knas!
1: Det fanns inget kaffe. Jo, det fanns det väl, men bara ett oöppnat paket bryggkaffe, och min mage klarar inte dylika varor. Och jag GLÖMDE det ekologiska, rättvisemärkta pulverkaffet!
2: Det fanns inget nätverk. Vilket naturligtvis jag visste. Men jag hann liksom inte ladda ner de dokument som jag "måste" ha för att kunna göra något arbete i helgen, eller mejla Sara. Så jag orkade liksom inte öppna datorn. Eller ens tänka.
Men jag sov! Två hela nätter, utan att ens vakna för att gå och kissa! Och vi promenerade. Vi plockade svamp, spelade schack, åt, tittade på Public Service-tv, och sov.
Och det blev ca 1 liter gula kantareller (nu uppätna, till två måltider, tillsammans med ca 1 liter taggsvamp, varav en halv kasserades pga många maskar, och en fulltändigt delikat fårticka, för ovanlighetens skull UTAN maskar) och ca fyra liter rödgul trumpetsvamp och några trattisar.
I morgon är det tillbaka i grottekvarnen igen. Och jag är såååå rastlös! Jag känner verkligen att jag måste GÖRA något ANNAT!
(Förresten: Falkenberg kom på absolut SISTA plats i hela Sverige när det gällde personaltäthet i skolan. Däremot har vi många utbildade pedagoger...)

Inga kommentarer: