måndag 19 oktober 2009

Snorungar

Måndag är inge kul.

Lektioner och lektioner, men jag överlevde det också. Sedan bröt världens slagsmål ut i studiehallen. Och det visade sig att det var ett par kriminella puckon som inte ens går på skolan som var inne och slogs. Sedan slogs de utanför. Vi ringde polisen och jag tog lite bilder och filmade. Det blev tyvärr inte så bra. Men ber någon mig att vittna, så gör jag det. Gärna. Jag blir bara så trött när vissa puckon gör sitt bästa för att bevisa för sina belackare att de är PRECIS så som de kritiseras för att vara. Killar, ni ger era landsmän förbaskat dåligt rykte, ni vanhedrar era mödrar och får er släkt att skämmas! Skärp till er!

Alla ni andra, goa, ungdomar, från vilket land ni än är: Det är värt att vara juste, snäll, göra det man ska och lägga ner tid och kraft på sin utbildning. Det må tyckas nu att de andra är så mycket fräckare, har mer pengar och kuligare liv. Men om ett halvår sitter de på kåken, ligger på sjukhus eller är jävligt jagade.

Inga kommentarer: