fredag 16 oktober 2009

Tog mig tid...

...när alla novellerna var rättade att koppla in den nya skivspelaren. Lade på BlackSabbaths Master of reality. Det gick så där.... Den brummade och rasslade så illa att jag avbröt experimentet efter några tiotals sekunder. Någonstans i mitt minne ligger det och skrammlar om en jordanslutning som skivspelare skulle ha för att inte brumma och ha sig.... Men jag minns dåligt.



Manualen var inte till någon hjälp. Den utgår från att den största anledningen till att man ska ha en gammaldags vinylspelare är för att man vill spela in alla sina skivor och digitalisera dem. Därför är en sida av manualen tillägnat "Att lyssna genom anläggning" och de övriga 36 hur man spelar in och hur man använder Audacity. Ingen felsökningstabell eller hjälpsam rubrik: Om anläggningen brummar, gör så här:"



Det var så länge sedan jag ägde en skivspelare att jag knappt minns hur man gör alls, och höll på att sätta ner pickuppen utan att ta av stiftskyddet!



Men jag fick kopplat upp datorn till stereon och avnjuter just nu The Doors suggestiva musik i stereo, högt, medan jag förbereder mig mentalt för Den Ömma Moderns besök. Den äldsta sonen sitter och spelar Halo. Igen. Som tur är han sina föräldrars son och tycker väldigt mycket om väldigt underlig musik, så The Doors stör honom inte i hans dödande av insergents.



Spotify är så underbart! Problemet är kanske att man får fullständig beslutsångest och inte vet vad man ska leta efter!



Jo! Annika Blennerhed!



Nä.

Men jag fick ihop en liten roligt lista med en massa humorklassiker: Verkmästarn i magen, Bilskolelärarn, Lindeman, Gladiolusen, Lantlollan..... Dä e humor dä!

Inga kommentarer: