söndag 10 januari 2010

Stjärnklart

Jag önskar att jag med bilder kunnat visa hur himmeln såg ut i kväll. Molnen seglade som sockervaddsrosa tussar över en himmel som var som ett diamantetui som man ser på film, ni vet, ett sådan där som gangsterkungen rullar upp när det ska bli storaffär.

Det är bara scouter som kan få för sig att ge sig ut och åka pulka i tvärmörker. I alla fall var där ingen annan på golfbanan. Vi sprang upp och ner i backen, skrek och skrattade, vurpade och gled, bytte pulkor och snowracers tills vi var svettiga och röda om kinderna.

Precis när vi var på väg tillbaka fick vi reda på att i backen intill fanns Roverscouterna, de mellan 18 och 25, så vi stannade till och tog ett par rundor där också. I alla fall de flesta. Victor, Ida, Anton och jag åkte tillbaka till scoutgården och gjorde varm choklad, med vispgrädde och marshmallows.

Och jag som inte ville åka dit idag! Jag är glad att jag övervann motståndet och gjorde det i alla fall. Vitaminkick för själen!

Inga kommentarer: