söndag 16 december 2007

Man väljer instinktivt

Ju äldre jag blir destu mer litar jag på min instinkt, för destu mer inser jag att slumpen är mycket ovanligare än vad man tror....

Jag har haft signaturen LoveCat på diverse nät-sajter i snart tre år. Innan dess var det det lika vanliga LottaN. Men jag bytte succesivt alias, dels för att jag ville vara lite cool, dels för att jag alltid har identifierat mig med de smidiga, intelligenta, vackra varelserna (jaja, önsketänkande...) Med tiden har jag dock kommit till insikt om att Lovecat är ännu mera vanligt än LottaN. Den engelskspråkiga världen är ganska så mycket större än den svenskspråkiga och allt som har lite löööv i sig tenderas att användas i mer eller mindre infamösa sammanhang... Nåväl. Jag har alltså börjat se mig om efter ett annat screen-alias... Problemet är ju bara att jag är så infernaliskt tråkig och kan inte hitta nåååågot som inte någon annan redan har tänkt på - ungefär 1000 ggr.

Så gjorde jag en sökning på Lovecat, för att gotta mig i hur vanlig jag är, och råkade hamna hos Smooth Harold. Och insåg att jag inte ska byta alias. För det får de andra göra. De bluffarna!

Inga kommentarer: