söndag 16 december 2007

Önskningar inför 2008

Margo utmanade mig i sin blogg A Bahaì Life att ange sju stycken önskningar. Precis som Margo påpekar i sin blogg finns det mycket i ens liv att vara tacksam för, önskningar som redan slagit in. Men självklart finns det alltid saker att önska... Jag önskar att...
...jag får dö frisk
...att jag får se mina barn växa upp
...att jag kunde lära mig att slappna av mer, leva i nuet och inte arbeta för hårt
...att mitt äktenskap håller
...att jag orkar vara vänlig och omtänksam om människor i min närhet även när jag är nere
...att jag kunde vara mera tolerant och tålmodig mot mina föräldrar
...att jag kunde vara mer uppmärksam som maka och mamma

Jag önskar också att jag kunde skicka utmaningen vidare till sju andra, men den sorgeliga sanningen är att även om jag känner sju bloggare, så visste jag inte hur man taggar dem och de finns inte här, utan på ett fullständigt opålitligt community vars server för tillfället ligger nere för vilken gång i ordningen vet jag inte....

Inga kommentarer: