måndag 31 december 2007

En puff..

Fick ner min Fitness-ålder på Wii-spelet med 18 år idag! Det ni! Nu är jag bara 41, vilket känns ganska rimligt. Balans är min starka gren, dvs jag börjar bli fena på att få ner bowlingkäglorna i schysst ordning.

Tillbringade hela Goodbye Bafana i gårkväll med att borsta den ovillige jycken. Insåg redan efter en kvart att det var bordet som gällde, men inte ens där ville han ligga stilla. Han började reagera lite på smällarna också, vilket han inte gjort innan under veckan, men när det kom några tunga booomar signarlerade han verkligen att han inte tyckte att det var roligt och ville ligga intill husse. En väninna ville att vi skulle ha hennes extremt rädda tik här över nyårsafton, eftersom vi bor i ett relativt lugnt område, jämfört med henne, men jag tror inte att det är någon bra idé. Om Trouble ser att hon är rädd (hon är äldre och har en jäkla pondus över honom, fast hon är en liten, pjuttig, skygg, understimulerad Boarder Collie) så har jag en känsla av att vi får skicka bort honom nästa nyår.

Träffade kurs-Kerstin på ICA. Hon såg så där oföskämt fräsch ut efter helgerna, vilket kan ha sin förklaring i att hon varit ute och spårat varenda dag med gamla Tracy, medans en annan har suttit inne och häckat och ätit choklad och på sin höjd tagit hunden på vanlig promenad. Nä, det får bli ändring i morgon: I mitt nya liv ska ingå att de dagar jag ska promenera, så ska jag lägga ut spår till voffen att nosa i! Jag har ju hela Stafsinge!

Inga kommentarer: