tisdag 8 januari 2008

Före stormen

Så. Hunnit med att gå fortbildning i HRL, i FirstClass, diskutera budget och programinnehåll och klara ut flera elevärenden. Men inte detaljplanerat resten av veckan. I morgon kommer de, och allvaret drar igång kl 11.40, då Bf får sig en duvning i svenska och sedan omedelbart en i engelska också.

Datorn krånglar, så jag vågar inte bära hem den av rädsla att skärmen ska slockna fullkomligt, för vad skulle jag vara utan den!? Den får stå där den står, prekärt vickande på högarna av diverse osorterade papper, tills jag får tummen ur att bära ner den till IT-teknikerna och städa mitt skrivbord.

Egentligen hinner jag inte gå hem, och egentligen är det kanske inte så mycket nytta med, för nu är huvudet på jobbet i alla fall. Tanken att inrätta sig på soffan i arbetsrummet och veckopendla de 4 minuters gångväg jag har till jobbet har föresvävat mig förr...

Inga kommentarer: