torsdag 31 januari 2008

Nytt avtal?

Så fick vi ett nytt avtal. Ett år försenat ungefär... 10.2% över tre år, dvs över förra året också. Det har blivit märkligt tyst. Ingen säger mycket, varken bu eller bä. Jag fattar inte riktigt. Det kanske inte någon annan gör heller...

Vabbar idag. Lillprinsen är lite körig i magen. Men i backspegeln hade jag säkert kunnat skicka iväg honom till skolan. Fast jag har fått mycket gjort idag i alla fall. Ingenting som jag borde ha gjort naturligtvis: PIM-uppgiften är fortfarande sorgligt ofärdig, jag har inte rättat ett blad och inte heller skrivit vare sig scoutdistriktets projektarbetserbjudandet till skolorna eller novellerna. Jag har dock redigerat alla mina bloggar. Cub scouting-bloggen har jag slitit med i timmar för att få alla bilder på plats, The Oxford LoveCat har jag bara pillat på lite och så har jag ju ÄNTLIGEN fixat till bilden på den här sidan, så att den blir lite mer realistisk.

Vab gör mig fullständigt tokig! Jag får inget gjort alls, blir bara irriterad och trött. Jag kunde ju ha hängt tvätt, torkat golv och allt det där andra som inte blir gjort när jag jobbar, men nääe, inte! Har heller inte kommit på något gott att laga till middag tills Maken kommer hem om en timme, trött och sliten efter sjukhuspraktiken. Vab får mig bara att inse att jag är en DÅLIG husmor och mamma, och jag ska vara jäkligt glad att jag har en man som står ut med mig. Än så länge.

För information om vad som i övrigt hänt med skribenten under de senaste dagarna ber jag att få hänvisa till en av mina andra bloggar.

Inga kommentarer: