söndag 30 mars 2008

Jag hatar!

Idag hatar jag sommartid! För det första innebär tidsomställningen att det blir mörkare på kvällarna igen och ljust förbannat tidigt på morgonen. Jag hatar tidiga mornar! För det andra förlorade jag en hel timmas sömn och skällde ut tonåringen alldeles i onödan när jag vaknade klockan halv fem och röt åt honom att gå och lägga sig för klockan var minsann alldeles för mycket, fast jag hade lovat att han skulle få se filmen som gick okristligt sent. Tänkte väl inte jag på att klockorna hade flyttats fram. Sedan kunde jag inte somna om heller! Jäkla skit!

Dessutom hatar jag Second Life! Eller, jag vet inte om jag hatar Second Life, för jag får inte tillfälle att utforska det, eftersom min dator fryser så fort jag loggar in. Det funkar kanske att köra i administratörsläge, men så jäkla roligt var det inte de två timmarna som jag vacklade runt i cyberspace och försökte se cool ut. Jag hatar när inte datorer fungerar som de ska!

Jag träffade på min kollega IT-pedagogen, som var betydligt snabbare än jag att ta till sig tekniken, i cyberspace. Pinsamt nog tryckte jag på fel knappar och tappade alla mina kläder. Oturligt nog alldeles framför kollegan. Detta efter att ha låtit honom vänta i flera minuter, eftersom jag råkade trycka på fel knappar och gick upp 30 kg i vikt utan att blinka, och precis som i verkligheten tog det betydligt längre tid att bli av med fettet än att samla på sig det. Tur i oturen var väl att jag var betydligt snyggare i cyberspace än i verkligheten.

Jag hatar också att påsklovet är slut. Visst, några skulle kunna säga att jag inte ens förtjänade att uppbära lön för det arbete jag har de närmaste tre veckorna, då en klass är på praktik och nästan 6 undervisningstimmar försvinner, men det är naturligtvis annat att ta sig an istället, som allt annat än samarbetsvilliga kollegor, skoltrötta treor, skoltrötta tvåor och kraschade projektarbeten.
På tal om projektarbeten! Ta en titt på två anledningar till att mitt jobb är det bästa som finns! Ibland...
http://www.freewebs.com/nihongojapanska/

Inga kommentarer: