söndag 13 juli 2008

Artificiell intelligens?

-Hej LoveCat! Det är söndag. Varför inte vila? Eller kanske motionera lite, sa Wii till mig och lade till ett Tryck A.
Jag tryckte A.
-Hur tror du föresten att det går för Maken? Ser han smalare, tjockare, likadan ut eller vet du inte?
Jag valde likadan (eftersom det är den superfitte Makens mål och Maken är bra på att nå mål).
-Du valde "likadan". Men är det inte mer spännande med förändring? Tryck A.
Det kan man kanske tycka... Inbillade jag mig bara det något besvikna tonfallet? Jag är väl ändå ganska nöjd med Maken efter 13 års förhållande. Visst, lite förändring är väl aldrig fel, och nog kan jag behöva lite spänning... Jag skrattade högt åt Wiis säkert fullständigt slumpartade val av hälsningskonversation. Så tryckte jag A.
-Eller är det kanske så att du inte ägnar Maken tillräckligt med uppmärksamhet? Tryck A.
Nu blev det ju riktigt roligt! Jag skrattade ännu högre, och sa till Wii att det hade den nog ganska rätt i. Jag tänkte att jag får nog ta och bättra mig, när till och med en maskin, som känt mig mindre än en vecka, reagerar på att jag inte bryr mig om min Make tillräckligt.
-På tal om det kan jag passa på att nämna att man har gjort försök där hundar presterar bättre ju mer tid och kärlek de får av sina ägare. Tryck A.
Nu gapflabbade jag. Nästan så tårarna rann. Sedan frågade Wii om jag ville genomgå dagens kroppstest. Det ville jag. Sedan skrattade jag inte så mycket, för jag hade gått upp 1.2 kg sedan i förrgår. Jävla vin och väninnor. Fast å andra sidan hade jag ju redan lyckats springa 5 km idag, utan att dö, på riktigt, i vår vackra park, tillsammans med Maken, och jag vet ju att det inte spelar någon roll om man väger sig varje dag, för det är fullständigt naturligt att det går upp och ner som en prostituerads trosor här i livet.
-Tänk efter ett ögonblick. Varför tror du att du gått upp sedan vi sågs sist?
Nu gav Wii mig åtta olika troliga anledningar, och jag valde utan omsvep "Druckit för mycket". Ätit för mycket hade väl varit ett annat möjligt alternativ, fast...
-Det är viktigt att reflektera över varför ens vikt förändras. Tänk på att alkohol i för stor mängd kan vara skadligt och försvårar din väg till målet, klämde Wii snusförnuftigt till med.
-Tryck A.
-Ja, jag vet, tack så mycket, sa jag avfärdande och tryckte A. Sedan misslyckades jag kapitalt med att ta mig ner för backen på snowboard, med tog igen det på att klämma till med en nästan perfekt serie magövningar, och fick beröm av min nya kvinnliga tränare, som till och med applåderade! Som belöning fick jag en ny yoga-övning, som jag bestämde mig för att inte pröva, och tillåtelse att öka antalet repetitioner på magövningarna till 15. Tjoho!

Inga kommentarer: