tisdag 1 juli 2008

Njutbart

Idag har jag bara smort ryggslutet med Voltarenkladd två gånger och tagit sammanlagt 2 Ipren och två Panodil! Och känner mig ändå ganska smärtfri och rörlig. Köpte ett par burkar med torr äppelcider, det finns ju nu svensktillverkad sådan och inte bara en massa läskig alkoläskeblask, vilket naturligtvis kan vara en bidragande orsak. Avnjöt desamma i hängmattan tillsammans med ett par kapitel ur The Day of The Triffids; en klassiker. Maken blev inringd och jobbar till tio. Det är lockande att tända brasa ikväll och invänta honom i friska luften.

Fest i augusti och ska försöka övertala de övriga att faktiskt ha den här i trädgården. Med planering och partytält kommer det att bli en alldeles fantastisk trädgårdsfest. Jag ser levande ljus i olika former i varje träd och små mysiga sittplatser i udda hörn. När det blir mörkt ser man inte spindlarna heller. Visserligen har Lesley-my-darling ett större hus, men de har sin trädgårdsfest i november, och det går alldeles utmärkt. Måste förresten kolla vilket datum de har tänkt sig i år så jag kan åka dit. Längtar ihjäl mig.

Ros, The Fish&Chip Man, är i stan. Husvagnen kom på plats i går och en mystisk cykel på vår garageuppfart. Räknar med ett mindre mystiskt kylskåp ikväll eller i morgon, för placering i vårt garage. Det ska bli muffsigt med Fish&Chips igen!

Tittat färdigt på alla avsnitt utom ett i Torchwood-mappen. Himla B, och himla spännande! I'm in lööööv med Captain Jack, men Gwen-med-gluggen och Tosh är inte helt fel heller. Trodde att Martha, The Dr's X, skulle få stanna när Qwen blev skjuten, men nu när han har blivit återuppväckt och bokstavligt talat spöat skiten ur Döden, så finns det väl inte plats för två läkare... Ska ta mig an Alla de massor av avsnitt av Dr Who som jag missat härnäst.

Nä, en macka till mig och Lill-prinsen.

Kan dessutom med tillförsikt se att det inte längre saknas brädor på gavlarna, att vissa av stup- och hängrännorna redan är bytta och att trädgården är possitively njutbar, trots kirskål.

Inga kommentarer: