torsdag 10 juli 2008

Fittad

Så, nu har vi skickat iväg den engelske kusinen till flygplatsen tillsammans med Rocker-Jimmy och Malinen, som händelsevis skulle med samma plan. Tänkte smyga mig ner i Marks resväska, men fittade inte. Det gjorde inte de nyskänkta styltorna heller, så vi letade upp en sjösäck i källaren och stoppade ner både styltor och cabin bag i den. Men jag fick fortfarande inte plats.

Igår hann jag inte Wiia, för den febrige sonen behövde underhållas, eftersom han inte kunde följa med de andra till Sannarpsbadet, varpå vi gick till sta'n, köpte strumpor till pojkens poi och fikade på Sago-caféet, som har sta'n billigaste våfflor, sockerdricksträd och den lokalt producerade glassen. Sedan var jag bullmamma tills att de övriga återinträdde i atmosfären. Medan den febrige låg på kökssoffan, läste sockerkaksrecept och bubblade på om ingenting alls bakade mamman sockerkaka med äkta vaniljpulver, två sorters matbröd och bullar, både knyt- och spiralvarianten. Sedan kom ju Cirkus-Magnus och det blev himla rörligt med vegetarisk lasange och jonglering till kl. 22. Men idag tog jag skadan igen, och Wiiade järnet i 56 minuter: Jag började med lite step-up, och gjorde det tydligen så bra att jag fick låst upp Super-Step-uppen. Fast det var lite komplicerat, för där skulle man klappa händerna i takt också, och ställa sig i sidled och gu' vet vad. Sedan körde jag igenom alla styrkeövningarna jag hade tillgång till. Armhävningarna går fortfarande inte något vidare, men jag fick högsta poäng på ett par stycken, även om min personlige tränare, en blek och ganska intetsägande typ med trevlig brittisk accent, menade på att jag är lite svag i min vänstra sida, men att grundstyrkan och balansen är ändå ganska ok. När jag jobbat så hårt belönade jag mig med att rocka ringar, gå på lina, rulla kula och utklädd till pingvin fångade jag sedan fisk för glatta livet, vilket också medförde ett och annat iskallt bad.

Ja, jag veeet att det är lite mesvarning, men det äääär kul! Nu ska jag faktiskt ta en kopp kaffe och sedan gå ut och jonglera lite i trädgården, istället för att sova middag i hängmattan.

Ps: Dagens rubrik är delvis hämtad från Prinsessans klassiska bilinguala språkutvecklingsexempel, när hon frustrerat konstaterade att inte favoritklänningen passade: "Mamma, denna fittar inte längre", dels en alludering till mitt nyinköpta spel till Wii-konsollen: Wii Fit. Så jag menade inte alls att vara snuskig!

Inga kommentarer: