onsdag 15 oktober 2008

En tass i taget

Somnade promt om när barn och Make givit sig i väg till skolan och sov till elva, då jag väckte hunden och vandrad ut i regnet. Uppgift: Att ta ut marknadspengar till skitungarna. Träffade två fd elever och ScoutMarie, samt köpte en sedan länge saknad flaskborste. Gick hem. Hittade en påminnelse på en räkning i brevlådan. Hungrig. Ingen lust att äta, så jag satte mig istället vid datorn för att betala nämnda påminnelse. Orkar inte ha fogden efter mig också, i alla fall inte för 150 spänn.
Ont i huvudet idag igen. Känner mig lite yr i bollen och ena ögat krånglar... Kan vara lite början till ögoninflammation kanske. Eller så kanske det är blodtrycket. Får kolla med Maken när han kommer hem.
Fortfarande inte nått något beslut angående medicinering... Kanske skulle det räcka med Johannesört. Kanske ska vänta tills jag pratat med företagssköterskan på fredag. Så länge jag håller mig hemma och i ensamhet och slipper bestämma vad vi ska ha till middag känns det inte som jag behöver så mycket droger.
Äh, får väl gå och laga mig lite gröt. Och plocka ut diskmaskinen. Det har jag valt att göra som dagens uppgift i livet. Ska piffa upp gröten med lite blåbär från frysen. Blåbär är en superfrukt, och säkert bra mot måttlig depression med ångest. Men framförallt är det GOTT, och har FÄRG, min favoritdito! (Eller hur Brita! ;o)

1 kommentar:

Anonym sa...

Blått och rött och livsbefrämjande orange och gult - håller med dig att FÄRG ska man äta!

I woken hade jag gul paprika, grön broccoli, kål och tomater med lite quorn och gröna kryddor. Serveras med sval curry-yoghurt och blåbär med hemmagjord müsli till efterrätt. Bra för både öga och gom!

Andas, lev och skratta!