torsdag 9 oktober 2008

Trötter

Hittills det här dygnet har jag sovit 14 timmar. Efter att ha lagat middag känner jag att jag skulle kunna lägga mig och sova igen. Trycker över bröstet och jag känner mig gråtig så fort jag råkar snudda med tanken på jobbet, och jag ser framför mig mitt sanslöst stökiga skrivbord, alla småsaker som jag inte har full koll på, och alla miljoner saker som jag inte orkat/hunnit rätta hittills den här terminen. Om jag ska vara sjukskriven någon vecka till kanske jag ska ha som mål att rätta i kapp. Någon annan får ta hand om öppethus och besöksdagarna, kanske.
Först tänkte jag att om jag bara slapp allt det administrativa så kunde jag hålla mina lektioner, typ vara sjukskriven på 50%, men det kanske skulle vara bättre att göra allt det administrativa. Eller så kanske jag skulle bara vara hemma och sluta tänka.

1 kommentar:

Berander sa...

Jag är skitbra på att inte tänka - fråga bara min fru ;) Jag kanske skulle komma över och coacha lite? Kramas!