fredag 17 oktober 2008

Så tråkigt så klockorna stannar

Dagen började med besök på företagshälsovården, där en vänlig sköterska ändå gav mig intrycket att hon mellan raderna nog tyckte att det var bara att bita ihop fram till lovet. Då kom jag på att jag ju faktiskt inte talat om för henne att jag redan var sjukskriven. Då blev det lite annat ljud i skällan och ett ganska så bra samtal, även om det som alla andra liknande samtal gick ut på principen: Du måste sänka dina krav på dig själv. Hon släppte dock några intressanta fomuleringar, som:
- I dagens läge, när det är så slimmat, kan man man inte göra det där extra. Då får man nöja sig.
Vilket fall som helst, så är mitt blodtryck som vanligt alldeles perfekt, och jag fick tid till en psykolog om en dryg vecka.
Jag köpte tidningen på vägen hem och en äppelbomb på Bästa fiket. Satt där och skummade igenom lokalnyheterna, men blev snabbt rastlös och sömnig och kom på att hunden behövde promeneras innan jag somnade. När jag kom hem hade Aleks lämnat ett meddelande på svararen och vi tog en promenad längst ån i det vackra höstvädret och pratade om allt och inget.
Men när jag kom hem var jag ruskigt trött, och insåg att jag inte orkade äta lunch. Hade ju ändå ätit en äppelbomb. Så jag gick och lade mig och sov en timme.
Vaknade sedan och kunde inte somna om, men jag kunde heller inte förmå mig till att göra något annat. Försökte läsa, men tappade koncentrationen efter en sida. Surfade lite med mobilen, för jag orkade inte hämta datorn. Klappade hunden, som oroligt ligger hos mig i sängen. Det slutade med att jag hade så tråkigt att jag knöt knutar på hårstrån. Roligare än så förmådde jag inte göra mig idag.
Maken kom hem och meddelade den goda nyheten att Estrella tagit sitt förnuft till fånga och återinfört den "Nya" smaken Salt&Vinegar. Ett stort steg för mänskligheten.

Inga kommentarer: