tisdag 9 februari 2010

Kvartssamtal

Har haft kvartssamtal med min chef. Det blev en och en halv timme som vanligt. Vi har alltid mycket att prata om, och det blir svårt att hålla en röd tråd. Nu ska jag sammanfatta samtalet också! Det glömde jag förra året...
Hon återkom flera gånger till att jag "är en förbaskat bra lärare" och det är ju trevligt att höra! Hon ser också att jag är på väg, kanske till ett rektorsjobb.
"Skynda långsamt" sa jag. Än är jag inte beredd att ta andra sidan, men jag gjorde klart för henne att jag önskar en utvecklingstjänst i kombination med undervisning nästa läsår. Man ska vara tydlig med vad man vill, annars får man ingenting. Sedan kanske man inte få det man vill i alla fall, men man har i alla fall gjort sin önskan klar. Och det är mycket som ska funderas på inför den nya gymnasieskolan, ännu mer som skulle behöva utvecklas när det gäller omdömen, bedömningar och arbetslagsutveckling inom programmet, och jag vill vara med och göra det!
Men vi får väl se. Och vi får väl se om "förbaskat bra lärare" gör skilnad i lönesättningen, när vi får dela på de smulor som kommunförbundet kastar åt vårt håll, eller om det innebär att jag måste jobba ännu mer för samma lön....

Inga kommentarer: