fredag 26 februari 2010

TGIF!

Snön smälter och jag känner mig lite lätt ... onöjd med det faktum att jag inte ORKAR städa. Varje gång jag går förbi datorn mot städskåpet så fastnar jag och gör något ganska vettigt på datorn.
Men idag har jag inte gjort såå mycket: Redigerat ett par texter, vilket bara tog ungefär en timme, letat ett par grammatiklänkar, och planerat om nästa veckas lektioner eftersom skolan kommer att vara stängd både måndag och tisdag, vilket innebär att jag förlorar tre lektioner med min SvC-klass. Ja, ja. De är så duktiga ändå, så jag tror att jag fixar att få ett schysst betygsunderlag. Jag tappar också båda EngB med tvåorna, men det löser sig eftersom jag hade lämnat lite luft i planeringen. Shakespeare får helt enkelt vänta ett par dagar till.
Det är fantastiskt vad snö kan göra, när den faktiskt är på väg bort! Funderar på att lägga om ljudet på min första YouTube-publikation.
Glömde fråga IT-chefen om vad han tyckte om mitt förslag till skolreform! Han har ritat jättefina teckningar till min bok.
8 T-shirts beställda, och det blir säkert fler nästa vecka. Kul!
Nä, sängen kanske? I tid för en gångs skull.

Inga kommentarer: