måndag 4 maj 2009

!,5 kg kvar till mål!!

-Vad mycket du gått ner, sa konsulenten med ett glatt leende. Jag, som var glad att jag hade gått ner över huvudtaget, med tanke på helgens brist på karaktär och motivation, undrade när 4 hekto på en blev något annat än sund och sansad viktminskning.
-1,4 kg! Så bra!
-Eh, såg du verkligen inte fel nu... Eller räknade fel i alla fall, sa jag skeptiskt, och tänkte på chipsen och vinet. Helst vinet.
Jag ställde mig på vågen igen. Näe, hon hade rätt! Jaha, det är bara att tacka och ta emot. Det kanske ligger lite granna i vad en av 80-talets mest kända tv-personligheter (som jag inte minns namnet på nu) skrev i ett kåseri i MedMera-tidningen för en tio år sedan eller så: Kalorier som man verkligen njuter av sätter sig inte.

Nu har jag 1,5 kg kvar till målvikt! Tjoho! Idag hade jag Den Röda Kjolen på mig för första gången på ett och ett halvt år. Och knästrumpor. Till och med jag tyckte att mina spiror var värda att titta på. Om tre veckor eller så kanske jag kan få på mig de blommiga jeansen. Jag vågar inte riktigt försöka än...

Jag firade med att laga Black eye-bönor med broccoli (4 points), ett currykryddat kycklingben (3,5 points) och två skivor franskbröd från Västra Bageriet (2 points) med ljuvligt knäckig skorpa! Kunde varit mer salt i bönorna, men det var jättegott!

Nä, nu ska jag läsa Fem räddar en hemlighet för Lillprinsen och mysa ner mig i sängen. Lite trött känner jag...

2 kommentarer:

batgirl sa...

Grattis! Vad roligt! Och vad nära målet du är =)

Jasmina sa...

Vad bra du är !!!! BRA! Grattis !! :D