måndag 18 maj 2009

Hinna ikapp

De senaste veckorna har varit ... hektiska. Eller, inte egentligen. Det är nog bara att min energi inte riktigt räckt till för att både jobba och vara, så allt utanför jobbet har liksom legat till sig. Jag har inte ens uppdaterat min scoutblogg, vilket ju är katastrof nu när man pratat om den i podcast och allt. Men jag har inte orkat.

Nu är det måndag. Eftersom jag hade en massa utvecklingssamtal och tjafs förra veckan och tog slut på min förtroendetid x 2 rymmer jag idag. Maken och jag ska på spa och kurerar oss efter helgens pärs. Maken linkade runt skadad på 1.39.5nått. Han tyckte det var lite knäckande och blev omsprungen hela tiden. Själv kom jag in på 2.18.53.

På spårvagnen tillbaka in till sta'n kommenterade Maken undrande de fastkletade, grå cellulosa klumparna på mina ben:
-Vad är det där?
Först förstod jag inte vad han menade. Sedan insåg jag.
- Vi som springer hälften så fort som er i första startgruppen får springa i en gröt av söndertrampade pappersmuggar, sportdryck och vatten.
- VA! Sa Maken.
För att inte tala om svamparna som man får vada genom på Götaplatsen och hela vägen förbi Valand. Bara de sinkar säkert flera minuter för oss vanliga dödliga.

Ikväll ska jag ladda upp en massa foton och blogga på allvar. Ha en bra dag. Det ska jag.

Inga kommentarer: