onsdag 6 maj 2009

Nu ska jag ligga i!

Fy för den lede! Det är utvecklingssamtalssäsong på jobbet, och sällan kan föräldrar komma ifrån på dagtid för att närvara vid telingarnas utvecklingssamtal. Tandläkaren kan man tänka sig att gå till, och läkaren, och till och med frisören kan man ta ledigt för. Men inte utvecklingssamtal, som ju ändå är gratis, och bara tar ca en halvtimme!

Följdaktligen får jag, som jobbar halvtid, en sådan här dag vara på jobbet 9 timmar mellan kl. 9 till kl 19.00. Missförstå mig rätt, det är trevligt att träffa både elever och föräldrar, och jag tycker det är roligt att få prata om deras framtidsplaner och förhoppningar, men det känns lite tröstlöst att veta att jag har ytterligare minst 5 kvällar framför mig om jag inte kan få folk att komma i lite mindre spridda skurar.

Sedan skrev jag vad jag hoppas är slutuppgiften på mitt Gilwell-arbete. "Du gör det så krångligt!" sa Zäta på telefonen, "det är de små sakerna du förändrat som han vill veta. Hur du tänker!" Så jag tog tjuren vid hornen, bet i det sura äpplet och kavlade upp ärmarna och gjorde vad jag vet att jag kan: Skrev. Vi får se om det räcker. Försöker låta bli att lyssna på Jante som sitter och viskar om hur förmäten jag är som suttit och tyckt att jag gjort så BRA saker de senaste månaderna, saker som bevisar att jag är värdig bärare av den rosa sjalen, pärlorna och silverklövern.

Nu ska jag raggla i säng. Jag har inte hunnit packa någonting. Jag har inte hunnit köpa nya vandringsstrumpor eller bensin till eldslukeriet, eller bundit nya facklor. MEN mitt nya liggunderlag har kommit! Therm-a-rest Trail Pro... Sug på den du! Nu jävlar ska det sovas ute! Ja, inte i kväll då.... Jag behöver nog en natt i mjuk säng efter den här dagen.

Dagens käk:
Lyxfrukost! Äggröra (1 ägg, senap salt och peppar), bräckt skinka, två skivor, rågbröd, äpple, kaffe och vatten = 4 points
Restlunch: Blackeye-bönor med broccoli och tomat(4 points)
Restmiddag: Jätteräkor i köpe-vindaloo och ris (5,5 points)
2 äpplen och 2 appelsiner, och ett gäng koppar kaffe.

1 kommentar:

Icka sa...

Tänk att det är sig likt över landet, inte en själ som kan samtala på dagtid om sina barn och på kvällarna är det ju fotbollsträning. Trodde det berodde på att jag var för "snäll" men isåfall är vi minst 2 snälla.