fredag 15 maj 2009

Kolhydratsuppladdning

Jädrar vad jag har laddad kolhydrater:
Havregrynsgröt med hjortronsylt till frulle, glömde (JA GLÖMDE!) äta lunch och åt istället två äpplen. Sedan gick jag och Panzer till Stålboms och fikade och jag åt en mördegskaka. När jag kom hem var jag radiostyrd, och städade lite i köket inför födelsedagsbesök innan jag traskade ner till Bolaget och köpte lite dyckjom för i morgon kväll, samt travade till Prince Livs för att köpa kläggig matsäckskaka till Lillprinsens zoobesök med scouterna i morgon.

Åt ett äpple till när jag kom hem och väntade ivrigt på middagen. Klockan sex kom Farsan och Christina och halv sju kom ungarna hem från schackträningen och då serverades önskemiddagen: Hemstekta hamburgare, hemmagjorda ungspommes och sallad. Om det var gott!?

Maken hade dessutom bakat TRE tårtor! En Schwartzwald, en choklad/smörkräm/chokladglasyr-legobit och en extra av överblivet material. Var ju tvungen att smaka på två i alla fall. Och äta ett par kakor. Mätt och go och sockersänkt traskar jag nu mot sängen för att sova några timmar innan det är dags för halvmaran i morgon. Helmarigt. Bara jag inte blir mer hostig i halsen!

Tänk på mig mellan 15.20 och halv sju. Då behöver jag det.

Inga kommentarer: