tisdag 23 juni 2009

Back on track, tror jag

Det tog emot, men nu har jag hittat tillbaka till checklistan. Jag gick aldrig och vägde mig igår, vilket var en miss, inser jag, för nu är det semesterstängt i fyra veckor. Men jag får väl helt enkelt klara mig själv!

Sommarlov, och lov över huvud taget driver mig till vansinne. Ungar över allt och de gör ju inte vad man ber dem om och de sysselsätter inte sig själva heller... Men idag så prövade jag en ny taktik, som visar viss potential: Jag skrev en lista med mål för dagen, för varje person och gav dem varsin liten uppgift att klara av. Sedan skrev jag en lista att välja från. Så idag har Lillprinsen plockat upp sitt lego (målet) lagat mat (panini, typ men ändå!) och gått ut med hunden. Prinsessan har plockat ur diskmaskinen (straff för att hon återigen har stulit Kronprinsens saker!) och gått ut med hunden (och varit ute mest hela dagen), men inte uppfyllt dagens mål att plocka upp på sitt rum eller utfört den egen valda uppgiften att baka något gott!
Kronprinsen och Fin bakade däremot ytterligt lyxiga chokladmuffins, och har grejat lite. (Mjukstart!)

Dagens mat:
Frukost: Havregrynsgröt, kokt på lättmjölk och smaksylt.
Lunch:

Pasta med fisksås 4 portioner - 10 minuter
Pasta tills du blir mätt (4 p/port)
En burk musslor (2 p)
4 skivor rökt lax (4 p)
2 dl mini fraiche (4 p)
1 tsk senap (0p)
fint hackad dill, salt och peppar
Koka pastan, värm fraichen försiktigt, blanda ner senap, dill och kryddor, tillsätt lax och musslor, häll över pastan - Voila! 7,5 points!

Mellanmål: 1 liter jordgubbar, två lyxiga havrekakor och en smarrig choklad muffins.

Middag:
Surdegspanini med kantareller och sallad. 7,5 p

Dagens motion: 12 km jogg.

Inga kommentarer: