tisdag 9 juni 2009

I mål!

Tjoho! Trots minst 50 points fler än vad jag borde ätit under förra veckan gick jag i mål! Det var Soda Pops eminenta dansmusik i lördags som gjorde't.

Nu gäller det bara att hitta jämnvikt. Förra gången fortsatte jag att gå ner ytterligare fem kg, och det vill jag inte den här gången. Dels har jag inga kläder som är så små, och dels såg jag lite anorektisk ut, fast jag mådde kalas. Sedan var det så himla svårt att ställa om ifrån att äta 46 points till att äta typ 18 när jag var tvungen att sluta springa för fotens skull...

På tal om att springa... Dags att snöra på sig skorna och jogga ner till stranden för att delta i 08ornas friluftsdag. Kl 10 blir det löpning längst stranden. Och sedan ska jag sitta på kontroll med Göran och kasta ärtpåsar - eller eleverna ska. Mer genomtänkt änså behöver det inte vara i skolan - jag MÅSTE vänja mig vid det - Det är inte scouterna, det behöver inte ha en pedagogisk poäng. (Lite skrämmande när en ideell organisation har högre mål än skolväsendet....)

Oj, nu blev det politiskt igen! Som sagt, dags att snöra på sig pjucksen och rensa hjärnan innan ångesten slår till.

Inga kommentarer: