måndag 1 juni 2009

Löplusten har återinfunnit sig efter Varvet. Igår tog jag med den skadade Maken på långpass. 12 km i underbart solsken. Idag hinner jag inte springa, men planerar en kort och snabb runda på tisdag (ca 4 km) en längre, långsam på torsdag (ca 6) och ett nytt långpass på söndag, om jag orkar efter alla jäkla festligheter.

Idag gäller det! Fegade ur i måndags och undvek vågen. Men idag SKA jag dit och få lite pepp. Kanske är jag lite närmare mål. Bara liiiite kanske räcker för att få upp motivationen. Sedan gäller det att planera resten av veckan för att få plats med smörgåstårta och champange på fredag när Maken tar sin examen, och bröllopsbuffé på lördag när Bror gifter sig.

Lagade kålsoppa i går, av ett halvt bortglömt dåligt samvete ur kylen. Kål är bra. Det kan ligga länge men när man kokar det spelar det ingen roll för det blir mjukt ändå. Innehåller mycket fibrer och mycket smak. Jag stoppade i de sista små bitarna av Tyskens skinka i också. Ett halvt point per portion. Bra förefesten-mat.

Sedan är det nedförsbacke in i lovet! Har bara ett par betyg att sätta idag. Sedan slipper jag den ångesten.

Inga kommentarer: