söndag 7 juni 2009

Sagolikt

Lillebror gifte sig. Bruden var så vacker att det gjorde ont. Ja, hon är visserligen alltid vacker, men nu var hon vacker som en porslinsdocka från 20-talet. Lillebror var stilig. Lokalen på Wendelsberg var pampig och vigselförättaren en av de bättre jag har hört.

Brudens bror och jag var toastmastrar. Det var nervöst. För visst ville vi att det skulle bli precis så där sagolikt som våra syskon förtjänade. Och Martin är en av de där personerna som man känner förtroende för direkt, och nästan blir lite förälskad i. Och vi var ett oslagbart team under kvällen! Det blev jättebra!

I morgon blir det intressant att se vad som händer. Haaar jag tappad de 4 hektona? Knappast efter smörgåstårta, vin och snacks i fredags, bröllopsbuffé och vin och choklad igår (och dans!) och idag har jag faktiskt ätit mufsiga hamburgare och bakad potatis med keso, avocado och champinjoner. Och så har jag sprungit 7 km. Det var skönt.

3 kommentarer:

Emeles sa...

Du gjorde i sanning ett bra jobb!
Och tack för skjutsen hem!

Anonym sa...

Har inget minne av att jag blev berusad. Dan efter kommer jag aldrig att glömma. Jag lär ha gått ner sju hekto.. Djupt imponerad av din brödrostmästarinsats.


Bra länk om man bor i F-berg:

http://falkenbergsskatepark.blogspot.com/

/Hainz

Jazzy sa...

Grattis ! :D Har du inga magiska bilder att dela med dig av? :) Jag ääälskar bröllop! kramisaar