söndag 6 september 2009

Första gången

Jag har geocachat förut. Eller, i alla fall försökt geocacha. Men jag har aldrig hittat någon cache. Vid von Rosens jaktstuga vid Rockelstad slott var det någon som visade mig cachen, så den har jag inte ens loggat. Personalen på Falkenbergs sparbank tittade mycket mystiskt på mig när jag vid två tillfällen försökte hitta cachen på deras gård och misslyckades, och min väninna tyckte att jag var mycket underlig när jag tillbringade en timme med att irra fram och tillbaka längst 20 meter stenmur, muttrandes om att "han sa ju att den skulle vara här..."

Igår ville Maken valla mig och föreslog en lång promenad i det lätt ombytliga vädret tillsammans med Hunden. Men vart skulle vi gå? Då kom Maken på att vi kunde ju geocacha. Så han surfade in på geocacharnas svenska sida, och sedan jag lotsat honom rätt, skickat efter användaruppgifterna, för dem hade jag ju gömt djupt ner i hjärnvindlingarna, hittat och programerat Makens telefon-gps med koordinaterna, packade vi varsin regnjacka och drog vår färde.

Hunden tyckte att vi var något underliga, när vi snokade bland stenarna kring den vackra gamla stenbron. Rätt som det var såg jag något konstigt med en av stenarna! Och där var den! Min första egna cache!!! Så nu är Troublethedog loggad. Sedan hittade vi en jättelätt, men himla trevlig cache vid ett fornminne, tillbringade över en timme med att leta efter en grotta, men Makens gps är inte så bra och klarade inte av att vi inte befann oss på vägen längre och ville inte uppdatera, så till slut gav vi upp och gick tillbaka.

En himla mysig promenad. Nästa gång tar vi Garmin-klockan istället. Och kameran! Missade en del fantastiska bilder...

Idag sprang jag 11 km. Ljuvligt!!!
Dagens mat:
Brunch med bräckt skinka, vita bönor, ugnsrostad paprika, stekta tomater, 2 chipolatas och två potatisbiffar. Mmmmmm!
Middag: Helstekt, plommonspäckad kotlett, kokt potatis, sås, broccoli, morötter och några smörstekta kantareller som jag hittade utanför scoutgården! Ja, innan de var smörstekta då...

Inga kommentarer: