tisdag 29 september 2009

Midda' vid sex

Inte förrän efter ämneskonferensen insåg jag hur trött jag var. Och varför. Så det måste ha varit en relativt bra dag! Min elev, som varit ledig 4 gånger för teoriprov på körskolan SMSade och talade om att NU hade han lappen! Jag blev nog nästan lika glad som honom!

Gick hem och gosade lite med Maken, innan jag ställde mig och gjorde en variant på fiskburgarna fast med grön paprika och gul lök. Blocksejen hade inte riktigt tinat, så de blev lite lösa, men goda. Till detta blev det couscous, Bästa tomatsåsen och Icas Select delikatessgrönsaker med sparris, spenat, vitlöksskott och broccoli. Det var mycket gott! Allt som allt 4,5 points, och mätt och belåten blev jag.

Receptet på tomatsåsen hittar ni här.

I morgon bär det av till Stockholm. Faster ska grattas också. Fast hon skulle ju ut med sina kompisar....

Inga kommentarer: