söndag 27 september 2009

Ren och fin

Tack vare att Maken tjatade lite kom jag faktiskt ut och sprang i dag: 11 km, ca. Det var underbart! Enda löpturen den här veckan. Men nu får det bli ändring! Vågen pendlade mellan 66 och 67 idag! Aaaargh! Ja, jag vet! Jag är fortfarande hälsosamt och klädsamt smal, men jag VILL verkligen ner till målvikt och hålla mig därikring! Nu blir det strikta points i veckan. Kanske PowerStart t o m?

Men jag kan trösta mig med att jag ätit mycket gott, njutit av både sällskap och mat och att jag förmodligen har behövt det. Nu hoppas jag verkligen att mitt blodvärde håller sig i schack.

Bastade efter löpturen och nu ska jag lägga mig, alldeles för sent som vanligt. 8-start i morgon. HATE it! Och i morgon SKA jag spela innebandy, och jag SKA gå och väga mig (trots nesan) och jag ska nog ta och lämna återbud till mötet på kvällen... Jag behöver faktiskt vila lite nu...

3 kommentarer:

bjorn sa...

Inte för att det har något med ditt inlägg att göra, men jag vill tipsa dig om följande länk:

blogging as a tool for reflection and learning

...kanske kan vara något för dina elever?

Anonym sa...

Du vet väl att vi kvinnor pga hormoner och menstruationscykel har en vikt som pendlar kring 3 kilo varje månad och att det är normalt?

LottaN sa...

Haha, jodå! Själv ligger jag kring 2 kg + veckan före, men om jag inte haft ägglossning går jag inte upp. Då blir jag inte heller deppig. Fast den här gången är det BARA göttemad och vin att skylla på.