lördag 27 december 2008

Paltkoman avtar långsamt

Helger. Trevliga, men jobbiga. Snart är det nyår. Sedan trettondag. Efter det så kan man lungt slappna av till det börjar dra ihop sig till påsk.
Bror och Brors fästmö tillbringade några dagar i Kaoshemmet. Det var mycket trevligt. Ångestnivån har legat lågt, trivselfaktorn högt, glöggdoft och paltkoma blommat. Barnen har tindrat ikapp med alla levande ljus och de nya tv-spelen har hållit alla sysselsatta.
Årets familjepresent blev Lips, Xbox variant av Singstar; Sjung och tävla mot varandra i tonsäkerhet och rytm. Jag är inge bra. Fästmön var alldeles förträffligt bra. Inte bara vacker och klok, utan har även tagit sånglektioner. Brorsan och jag sjöng Ring of Fire ihop. Han var sämre än mig. Men vi hade roligt. Jag ska träna när ingen är hemma.
Av Bästis fick jag en bok om Feng Shui och hur man blir en bättre människa av att städa. Hm. Undrar vad hon vill säga mig... Halva boken avnjöts tillsammans med juldagsbadet i eftermiddag. Det verkade ganska logiskt att mina ansamlingar av gamla, urvuxna kläder, olästa böcker och "viktiga" papper trasslar till mitt själsliv, så jag lovade mig själv att ta tag i en garderob i taget under de närmaste dagarna, samt avsluta alla påbörjade lagningsprojekt på symaskinshyllen - eller slänga. Om någon vill ha en ny garderob, så kom förbi, för jag har MASSOR av kläder som jag inte kan ha.

1 kommentar:

Anonym sa...

Är kläderna för stora eller för små för dig? Bara i det första fallet kunde de kanske vara någonting för mig...