lördag 20 december 2008

Åter livet

Förra veckan var av sorten som man helst vill glömma. Sedan kom jag på att det var PMS. PMS är ett omdiskuterat fenomen. Vissa drabbas inte alls, andra har mördat under förevändningen. När jag var yngre tillhörde jag den förra kategorin, men allt eftersom åren går hamnar jag närmare den andra.
Förmodligen så påverkar mitt allmäna tillstånd även detta. Min terapeut visade mig en snygg graf som visade att ångestrelaterad stress bara är samma stress som "vanligt", bra på en högre nivå. Är stressläget högt i utgångsläget, höjs helt enkelt stressen till nästa nivå. Den bilden gjorde situationen betydligt lättare att hantera, men det var inte trevligare för det. Inte heller för min omgivning.
Äsch, man ska inte dröja för länge i eländet när man hittat dess orsak! Idag stundar julgodis-kok, ljusgjutning och julgransbeklädnad. Det gäller bara att komma igång!

2 kommentarer:

Berander sa...

Jäpp! Pang påt bah ;P

Anonym sa...

Jag tillhör samma kategori ...