måndag 6 april 2009

Gott resultat

Det blev rest av palsternacks och parmesansoppa till lunch och Chili con Carne till middag. Utnyttjade en massa extraerbjudanden på ICA och köpte 2 liter Brämhults nypressade blodapelsin- och clementin-juice. (Eftersom färskpressad numera tydligen betyder att juicen pressats när frukten var färsk, och inte precis innan tappning på flaska, använder Brämhult nu nypressad för att tala om att det faktiskt handlar om nypressad, färsk juice med mycket begränsad hållbarhet.) Jag köpte 750 g smör också. Och när jag kom hem så upptäckte jag att vi redan hade ca 400 g i kylen. Det blir att baka lite till påsk tror jag.

Vågen stannade på minus 0,8 kg. Inte illa pinkat för en PMS-vecka, med både wienerbröd, smågodis och rött vin. Imorgon är det jobb igen. Och jag tänkte mig att göra både rödbetssoppa och jordärtskockssoppa i morgon. Ska bara leta upp ett juste recept.

Inga kommentarer: