tisdag 7 april 2009

Jobbat bra

Gled in till jobbet vid nio och började med en social fika, där Särgymnasisterna bjöd kollegiet på kaffe och GI-tekaka i personalrummet. Gled vidare till arbetsrummet, där min vikarie och jag diskuterade lektionsidéer en stund innan jag började med det som jag bestämt var dagens mål: Att få mina projektarbetsrapporter lästa och genomgångna.

Hann inte färdig med no 1 före lunch, utan bestämde mig för att göra färdigt den och sedan gå hem. Men när jag väl gjort färdig den, tänkte jag att jag lika gärna kunde ta och börja med no 2 också. Efter 20 minuter ringde telefonen. Det var Google som genom SMS påminde att jag ju skulle gå och ge blod.

Tänkte bara gå förbi jobbet och hämta datorn och gå hem och lägga mig och läsa vidare hemma, men när jag väl kom tillbaka till arbetsrummet tänkte jag att det kanske var lika bra att göra färdigt no 2 också. Nu kan jag, betydligt lättare om hjärtat, känna stor tillfredställelse i det faktum att jag läst och kommenterat båda rapporterna och skickat respons till projektarbetarna så de har gott om tid inför redovisningarna att rätta till sina rapporter och få dem så bra det går. Visserligen har hela den kvarvarande förtroendetiden gått åt, men å andra sidan behöver jag inte heller gå in till jobbet förrän vid 9 på torsdag och kan gå hem vid kvart över elva som är bestämt att jag ska göra. Är det något får det vänta. I morgon ska jag ta tag i dem som behöver utvecklingssamtalas snarast efter påsk.

Nu är jag jättesömnig. Så jag ska slumra en stund och sedan hjälpa Prinsessan med skräcksminket till maskeraden i kväll.

Inga kommentarer: