söndag 5 april 2009

Medelst fogsvans

-Det tar tre timmar, sa Panzer över kaffekoppen i fredags. Börja bara vid en rak vägg, och så sågar den ena och den andra lägger.
-Det låter lite optimistiskt, svarade jag.
-Det är inte svårt, jag lovar! Gå upp tidigt, så är ni färdiga till tio!

Med tanke på det väder som var igår hade det ju varit alldeles förträffligt att ha varit färdig vid tio. Men jag är inte bara morgontrött: Jag är som ett tretåigt trögdjur, ett ilsket sådant. Och jag hade glömt att köpa koffeinigt kaffe! Dessutom skulle Maken skriva tenta i läkemedelsberäkning. Så jag tillbringade hela förmiddagen med att promenera och undvika att vara hemma, medan han satt och lekte med siffror.

Först åkte Maken till COOP och köpte kaffe.

Det var klokt. Men allt gick bra, förutom någon liten felsågning, som kostade en bräda, och att rörelseutrymmet blev i minsta laget på något ställe (men ändå aldrig kloss an) och lite för stort på något annat (fatta hur svårt det är att passa kring dörrlister från femtiotalet!) Vi lyckades hålla sams, vi förstörde inget, och lyckades tillsammans avsluta golvet mot väggen genom avanserad teamsågning medelst fogsvans. Det tog bara 6 och en halv timme. Kronprinsen kallades hem och fick kånka upp sin säng. Just nu håller "karlarna" på att hänga upp hyllor. För montering av trekantslist är expert tillkallad på tisdag. KANSKE kan hela flyttäventyret äntligen vara avlsutat till påsk!

Inga kommentarer: