lördag 11 april 2009

Härlig-ger jag och påsk!

Mådde ju illa efter tårta och oskaka och allt igår. Joggingturen lyckades inte skramla ner det utan det blev bara värre framåt kvällen. Lade mig 10, vaknade flera gånger under natten, och till slut blev jag tvungen att försöka kräkas lite, bara för att få sluta må illa! Men det hjälpte inte det heller.

Känner mig fortfarande riktigt risig. Hade 37 grader i morse, vilket förmodligen motsvarar 38,5 hos någon mer varmblodig än jag. Fortfarande ont i magen och mår illa, men det kommer inget ur någondera änden. Så här ligger jag och ligger påsk. Har inte orkat gömma äggen åt ungarna, och missat påsklunchen med Fastrarna.

Dricker jag vatten mår jag mer illa. Dricker jag inte vatten mår jag illa. För en gångs skull äter jag IGENTING. DET är allvarligt, för någon som alltid brukar bota illamående genom småätande! (Jag försökte ju den metoden i går kväll, men det ända som hände var att jag rapade både vitlök, tacokrydda och hallonbåtar). Ont i huvudet och i ögonen, och sängen känns som sten.

Det är SYND om mig!

1 kommentar:

Margo sa...

Ja, det är verkligen synd! Krya på dig snabbt!