måndag 10 augusti 2009

Det är aldrig så farligt som det verkar

Darrade lite i knävecken när jag kom hem från lägret i lördags. Med tanke på alla goda kakor, glassar och all den goda maten som man tagit mer än en portion av nästan varje måltid. (Man kan ju liksom inte neka när det är barnen som lagar maten och dessutom gör det så infernaliskt bra!) Ställde mig på vågen i söndags hemma, och konstaterade att den visade på rätt sida om tvåkilosgränsen. Men man kan ju aldrig så noga veta. Därför darrade jag lite i knävecken när jag skulle ställa mig på viktväktarvågen också.

-0,4 på 7 veckor. Med tanke på att jag stoppat i mig allt jag velat och kunnat under semestern tycker jag att det är fantastiskt bra! Till helgen ska jag laga pannacotta. Jag har hittat ett recept som ger pannacotta för ca 3,5 points!!! Ska prövas. Rapport följer.

Inga kommentarer: