fredag 14 augusti 2009

Det börjar kännas

... att man jobbat nästan en vecka. Jag har tillbringat en del av min fritid med att röja ur mitt arbetsrum, eftersom jag insåg att jag annars aldrig skulle hinna. Nu ser jag botten, men mitt nya arbetsrum är belamrat med papper och högar och lådor och gem och jag vet inte vad. Får ta och sortera mera sedan.

Fortfarande arbetar jag 50%. Från, typ, 1a sept så blir det 75%. Jag är jätteduktig, hittills, och håller en låååååg profil, jobbar effektivt, men utan att stressa och lägger tiden på kärnverksamhet. Nu ska jag bara få klart schema med Chefen, så jag verkligen VET vilka grupper jag ska börja planera för, hitta en kursbok som jag vill ha och lägga upp en PLAN. Mycket skriva blir det, även om det också är mycket rätta.

Jag har skaffat en loggbok. I den ska jag skriva upp alla handledningskontakter och saker som dyker upp. Och jag ska fortsätta att bokföra min förtroendetid. Och jag ska fortsätta laga mat, motionera och vara social med mina vänner: Jobbet ska hållas på en proffessionell nivå, inte ta över mitt liv. Basta.

Lunchen bestod av hemlagad grönkålssoppa (utrensningen av frysen fortsätter) gjord på fryst grönkål från julen som var och skinkspad från 2007. Och ett kokt ägg, som var färskt. Maken kom hem med några liter nyplockade lingon och blåbär, så jag gjorde mig en dessert av lätt turkisk yoghurt, ett kryddmått vaniljpulver och en halv dl bär. Nu konferens. MÅSTE hitta en kursbok!!!

Inga kommentarer: