tisdag 25 augusti 2009

Suck...

Kan inte sova. Har varit vaken sedan...halv 4. Det kreativa huvvet snurrar... Nu vet jag hur jag ska skriva två artiklar. Måste bara hitta ron och tiden att skriva dem också... Och jag vet hur jag ska gå vidare med bild/reklam-analyssvenskuppgiften som bara uppenbarade sig i går. Och jag vet att jag måste ringa Ledarkollegan för att tala om vad jag vill göra de närmaste två söndagarna.

Vid halv fem gick jag upp. Mest för att låta Maken få sova. Hungrig, men vill inte förstöra ätrytmen. Bättre och dricka. Drickrytmen är uppenbarligen ur led, eftersom jag glömmer dricka på dagen, dricker på kvällen och får springa på dass hela natten.

Har läst tidningen. Nu bakar jag frukostfrallor till familjen. Tänkte först laga pannacotta också, men tror jag passar. Ska kolla receptet igen. Hade varit så roligt att sätta en pannacotta till Malinen i kylskåpet när jag kommer till jobbet. Eller nä, det kan vänta till på söndagkväll.

Motar bort dåliga tankar: "Tänk om detta är tecken på återfall i utbrändhetshelvetet!?" "Jag kommer aldrig att få sova en hel natt". NEJ! Det är EN sömnlös natt, beroende på PMS och knas i vätskebalansen parat med en viss kreativ rush! Det är inget bestående. Jag lägger mig TIDIGT ikväll istället. Och jag orkar VISST att motionera, för det sätter igång endorfinproduktionen och gör det lättare att somna ikväll. Och jag SKA dricka vatten på förmiddagen istället för på kvällen!

Inte haft kramp i vaderna sedan jag började med kalk och magnesiumtillskotten i alla fall. Det är ju positivt. Jag mår väl för bra, kan tro...

Inga kommentarer: