tisdag 18 augusti 2009

Hade tänkt...

... att skriva något spirituellt om min arbetsdag. Men det hände inte så mycket... Ettorna såg lagom förvirrade ut, lärarna sprang omkring med stora, vänliga leenden för att inte skrämmas för mycket, och jag försökte få ordning på den närmaste tidens lektioner.

Alla fyra kopiatorerna på vårt plan i huvudbyggnaden var trasiga när jag behövde kopiera, så det hänskjutes till morgondagen.

Jag fick i alla fall till en wogg i morse, med The Dog. Vilket ju var bra, för när jag kom hem var jag rätt trött och kastade mig in i ett Chili con Carne-projekt, bakade, och brände, två sorters småkaker, men kunde konstatera att min nyinköpta, svensktillverkade aluminiumsprits från 60-talet fungerade förträffligt. Sedan lagade jag ugnsbakad lax med tapenade. Och hemmagjord remouladsås efter idé från ett VV-recept som jag såg i en bok på mötet igår.


Min version av remoulad

2 dl lätt turkisk yoghurt (3,5%)
1 dl hackad smörgåsgurka
1/2 dl ekologisk senap
salt

Den gick hem hos remoulad-älskande barn och räckte till 5 personer.

1 kommentar:

Suzan sa...

det ser supergott ut!

Vet du förresten om att du har verifieringskod på när man ska kommentera din blogg? as-irriterande!